Apr 24, 2009

Komang Umno Terengganu-catatan ringkas

Bila orang Johor yang jadi ketua perhubungan umno Terengganu, bermakna umno Terengganu dok rok cetong, tiada lagi pemimpin umno yang berkaliber untuk memimpin Umno Terengganu.

Peminpin umno Terengganu tidak boleh pergi jauh, setakat jaga bahagian sahaja.Sebab itu lah juga tiada tambahan dari Terengganu yang menjadi anggota kabinet najib.Dok rok cetong.

Teringat masa zaman pemerintahan PAS bila pesurujaya hisbah negeri Terengganu adalah seorang PTD yang pencen dan berasal dari Perak.Maka pada itu Rosol(Ajil) dan Tengku Putera(Telemung) hentam habis-habisan memarahi kerana tidak memilih anak Terengganu sebagai pesuruhajaya hisbah.

Kini Rosol dan Tengku Putera macam singa dan harimau, tidak boleh bertemu bulu.Apa pun ulasan, apa alasan umno Terengganu memang komang dan dok rok cetong.

2 comments:

Anonymous said...

Salam.....
orang lain jadi MB bolehlah juga jadi tauke kat negeri masing2...
mujur jadi timbalan...kalau jadi MT LANGSUNG TERUS HANGITTT..
Pada teman la....tak kira macam mana skali pun,jadi MB MESTI Pegang jawatan PENGERUSI...Kalau ada yang tak setuju PECAT AJE Laaaa itu baru TEGAS DAN BERINTIGRETI.

Jiwamerana... said...

Aru rasa tukar ketua perhubungan pun belum tentu boleh selesai, apa apa pun Mat Said Masih timbalan, kausa dia masih besar...
Dah Tengku Putera pegang jawatang natang apa pulak????