Apr 29, 2009

Ahmad Said terus diboikot oleh Adun.



Keptusan Najib Razak melantik sepupu beliau Hishamuddin Hussin sebagai Ketua Perhubungan Umno Terengganu tidak mampu untuk meredakan keadaan.
Masih belum ada tanda-tanda kearah untuk mentautkan semula hati-hati pemboikot sidang Dun untuk memaafkan Ahmad said.
Terbaru, dalam lawatan kerja Ahmad Said Ke Hulu Terengganu, nyata dan jelas beliau masih diboikot oleh Adun BN di Hulu Terengganu.


Semasa merasmikan pelancaran CCTV di Majlis Daerah Hulu Terengganu, Adun Kuala Berang, Zawawi Ismail dan Adun Ajil Rosol Wahid tiada bersama sama dalaItalicm majlis tersebut.Pejabat MDHT terletak didalam Dun Kuala Berang, sepatutnya Zawawi sebagai meraikan MB turun kekawasan beliau sepatutnya ada bersama sama dalam majlis tersebut.
Baca laporan ini :-
Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani Negeri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Telemong, YB Rozi Mamat; Pegawai Daerah Hulu Terengganu, Encik Aziz Mamat dan Yang Dipertua MDHT, Encik Mohd Nor Ibrahim.

Begitu juga dengan Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Mohd Nor Othman, kelibat beliau juga tidak kelihatan.
Selepas majlis di Kuala Berang, beliau diberitakan ke majlis perasmian program Bumi Hijau Peringkat Sekolah Negeri Terengganu, di Sekolah Menengah Tersat, Hulu Terengganu.

Sekolah Menengah Tersat berada didalam Dun Ajil .Wakil rakyat kawasan tersebut adalah Rosol Wahid.Kelibat beliau juga tidak kelihatan dalam majlis tersebut.Sepertimana di Kuala Berang juga, sebagai protokolnya Adun Ajil sepatutnya hadir bersama-sama ketika MB turun kedalam Dun Beliau.Lianlah halnya jika MB Ahmad Said turun ke dun Bukit Payung atau Bukit tunggal.

Dengan ketidakhadiran kedua-dua Adun tersebut lawatan kerja Ahmad didalam Dun Masing masing , maka jelas kedua-dua adun berkenaan yang sebelum ini turut sama memboikot sidang Dun masih tidak boleh bersekongkol dengan Ahmad Said walaupun Najib Razak telah membuat sedikit perubahan.Perubahan yang dilakukan oleh Najib Razak dilihat tidak mampu untuk memujuk hati G18 untuk menerima Ahmad Said.
Sepanjang majlis Ahmad Said Di Hulu Terengganu, hanya Adun Telemong Rozi mamat je yang dok ke hulu (memang dihulu pun) kehilir mengiringi Ahmad Said.



Kelibat Speaker Dun Terengganu, Tengku Putera Awang juga tidak kelihatan.Dimana beliau pada masa majlis tersebut berjalan?




No comments: