Apr 22, 2009

Mat Said Pun dah habis gas

Ahmad said dalam perkembangan terbaru krisis Adun BN Terengganu atau lebih dikenali kes 10 budak hitam, dilihat sudah mula mengalah.

Kalau sebelum ini, Mat said dengan gah dan gagah menegaskan bahawa beliau akan bertindak memecat mana-mana adun yang membawa usul undi tidak didalam persidangan Dewan yang lalu.Ketika itu Mat said dilihat sangat hebat, tegas dan berani berhadapan dengan apa jua kemungkinan.

Terbaru, Mat said semacam sudah letih, mengalah, apabila dengan nada lemah bekata beliau akur dan terima apajua keputusan yang akan dibuat oleh Najib Razak.

Apakah sekarang Mat said sudah habis gas selepas mengadap Najib Razak selepas sidang Dun yang lalu.Atau sememangnya inilah perangai Mat Said, orang Terengganu kata kuat gerpak.Sejarah telah terbukti dalam kes arahan beliau supaya tiada exco yang melawan ketua bahagian dalam pemilihan umno yang lalu, tetiba Adun Pengkalan Berangan yang juga exco telah bertindak melawan geng Mat said iaitu Rahman Bakar dan exco tersebut Yahya Khatib berjaya menewaskan Rahman bakar.Walaupun sebelum pemilihan beliau telah menegaskan bahawa exco tersebut akan dipecat.Namun semua tahu, usahkan memecat Yahya Khatib,beri amaran pun tidak.
Mungkin juga Ahmad said kehilangan dan kehabisan gas apabila kelemahan dan salahlaku beliau kini sangat laris dipasaran.Tidak cukup edaran melalui internet, edaran bercetak sebanyak 4 mula surat sudah berada Kemaman hingga ke Besut.

Ahmad Said juga mengaharapkan satu suntikan dari Istana kerana beliau sendiri mendakwa beliau adalah latikan istana dan katanya lagi biarlah istanalah yang menentukan kedudukan beliau.

No comments: