Apr 15, 2009

MB Cap Ayam- Alias Abdullah(BN Alor Limbat)


Cap Ayam- itu lah istilah yang sering digunakan oleh adun BN bagi menggambarkan dikalangan exco mereka yang tidak mampu melaksanakan tugas dengan baik.Istilah exco cap Ayam juga pernah digunakan oleh bekas menteri Besar, Idris Jusoh bilamana ada dikalangan exco nya ketika itu tidak melaksanakan tugas dengan sempurna atau tidak proaktif didalam sesuatu tugasan.

Cap Ayam- apa kah maksud ianya sangat komang atau low class? sedangkan umum sangat mengetahui Sardin Cap Ayam adalah sardin yang paling berkualiti jauh meninggalkan sardin Pertima keluaran kerajaan Terengganu.

Bekas menteri besar Datuk Seri Idris Jusoh tidak terbabit dengan tindakan 10 wakil rakyat Barisan Nasional memulaukan sidang DUN semalam, kata setiausaha Kelab Penyokong Kerajaan Terengganu.

Alias Abdullah menambah, Idris yang juga ADUN Jerteh “tidak tahu-menahu” dengan rancangan tersebut yang dibuat sebelum persidangan dewan bermula jam 9.30 pagi.

“Kalau tidak ada Idris, kami pun boleh buat juga, seolah-olah kami tiada kewibawaan,” kata ADUN Alor Limbat itu, menangkis tanggapan bekas menteri besar itu dalang di sebalik tindakan menggemparkan itu.

“Adakah anda ingat kami wakil rakyat cap ayam, macam menteri besar (sekarang)?”

Sepuluh ADUN itu termasuk Idris tidak hadir di dalam dewan semalam dengan alasan nyawa tiga orang daripada mereka terancam susulan mesej SMS yang mengugut mereka jika meneruskan sesuatu tindakan yang tidak dinyatakan.

Bagaimanapun dipercayai mesej itu - yang didakwa daripada seorang pegawai kanan kerajaan negeri - sebagai reaksi terhadap ura-ura untuk membawa usul undi tidak percaya terhadap menteri besar di sidang DUN semalam.


- Ulasan : MB cap Ayam, exco cap Ayam. G10 cap ayam daging......

7 comments:

taiko said...

dah tau cap ayam tapi masa pilihanraya hari tu pegi calonkan wakil rakyat cap ayam buat apa?? Siapa salah??

abu said...

Saya setuju dengan alias yang mengatakan YB trg YB cap ayam. Tengoklah sendiri selepas setahun Mat Said jadi MB, dendam kesumat puak penderhaka tak pernah surut.

Anonymous said...

Sebenarnya, lama dah dieorg planned..diskus sampai luar negera..new zealand, australia, london..Dengar2 kata...YB kuala Beranglah yg paling seronok time pg oversea..Jadi..gugurkan saje 10 adun cap ayam ni..mereka adalah liabiliti..berdasarkan info sahih yg sy terima..ada dikalangan mereka tidak pernah hadir sebarang majlis anjuran negeri walaupun ada jemputan..Mereka mendakwa tidak pernah menemui MB..siapa silap??? kesimpulannya..Rosol n geng2nya yang CAP AYAM...

Anonymous said...

Assalamualaikum,
"menfitnah itu lebih buruk dan hina daripada membunuh"......insaflah sebelum terlambat, masih ada ruang lagi untuk anda berubah......jommm ubah akhlakkk.....Takbirrrrrrrr........allahhuakbarr..........

Anonymous said...

Jomm............... lawat blog ni...........http://msomelayu.blogspot.com/2009/04/menjelang-muktamar.html

Anonymous said...

Pas pong bollot juga....tapi saya tak berani nak komen apa-apa dibimbangi jatuh hukum kepada menfitnah.....kalau berdosa kepada allah kita boleh mintak ampun kepada allah secara terus...bersalah sesama manusia kena minta maaf kepada yang empunya tubuh badan itu sendiri...kalau tak jawabnya kena cari di padang masyar...kalau berjumpalah lahh...wanauzubillah...biasala dah menang mereka dah sibuk membuat tuntutan itu ini....sebagai manusia kann.....misti ada kekurangan..........*manusia yang paling sempurna diatas muka bumi ini adalah junjungan besar nabi kita nabi muhammad s.a.w.

adik altantuya said...

tak dapat projek panggil cap ayam..kalau dapat projek nak panggil apa pulak..?