Oct 18, 2009

Rayuan Muslimat di Ijtima' Kepimpinan PAS ke-13








Menghadiri ijtima' Kepimpinan PAS kali ke 13 di Markas Tarbiyah Kubang lembek semalam merupakan satu pengalaman baru.Hanya seorang peserta kerdil yang sebelum itu diberi sedikit tugas kecil dalam mempersiapkan Ijtima' tersebut.

Paling tertarik dan menarik sebahagian besar pimpinan PAS kali ini datang ijtima' dengan membawa Isteri dan keluraga, walaupun masih ramai yang belum berbuat demikian.Perlukah disebut nama- nama pimpinan tersebut? Yang lebih malang dan parah lagi ada pimpinan yang hanya datang semasa majlis perasmian sahaja, mungkin hanya untuk menunjukkan muka kepada Presiden nya sahaja.Dalam suasana Umno telah berusaha membuang budaya bodek, seorang dua pemimpin PAS Terengganu masih berpegang dengan amalan jijik tersebut.

Namun kami sekeluarga hadir semenjak malam ceramah lagi dan bermalam dirumah keluarga di Bandar Kuala Terengganu.

Paling menarik ialah contoh yang ditunjukkan oleh Presiden, diwaktu malam ketika ceramah di Pekan Manir beliau telah membawa isteri keduanya bersama dan semasa hadir untuk merasmikan Ijtima' beliau telah membawa bersama isteri pertamanya.

Sekali lagi dalam ijtima' ke-13 ini muslimat dengan nada merayu kepada suami dan bapa yang berjuang dijalan Allah ini supaya memastikan isteri dan anak anak perempuan mereka untuk sama sama turun bersama menyertai perjuangan ini. Beliau amat sedih apabila ada pimpinan yang hanya membiarkan isteri dirumah dengan alasan kononya hanya beliau(suami) sahaja yang turun ke Medan.

Renunglah wahai muslimin dan para suami, ajaklah isteri( isteri-isteri) kamu untuk bersama-sama muslimat bergelumang dengan perjuangan ini.
Ayuh... marilah " Berubah untuk Kemengan Islam"

No comments: