Oct 30, 2009

Masih Tak Puas hati dengan JK PAS ?

Mesyuarat Khas JK PAS Pusat berjalan lebih 4 jam.
Lembaga Disiplin akan menjalankan siasatan terhadap PAS Selangor( Bukan terus menghukum melalui cakap-acakap, siasat dulu, kalau sah bersalah dengan syariat aku pun sangat setuju dihukum)

Tok Guru Nik Aziz sangat berpuas hati dengan perjalanan mesyuarat.

AJK PAS Pusat sebahagian besar hadir kecualu 2.

Mesyuarat itu adalah syura ( itulah Syura)(Kalau tak faham-faham kena belajar bab Syura)

Isu UG tutup, tidak akan disebut tak akan dikenang dan tak akan diungkit.PUSHSTOP.

Kalau juga masih ada ahli atau penyokong ( tidak termasuk penyanggak) yang masih tak puas hati, dengan syura PAS pusat...begini caranya:

Balik rumah, kalau yang dah dirumah...panggil isteri dan anak-anak buat satu EGM kat rumah....bla...bla....bla...tubuh lah Parti baru sendiri punya polisi, pakai akal sendiri, sendiri punya dasar, sendiri punya pimpinan , sendiri punya ahli...semua nya sendiri-sendiri.....apa apa nak buat pun boleh sebab sendiri punya.

Buat apa lagi nak tunggu dalam parti yang kita dah tak percaya dengan presidennya, kita dah tak mempercayai timbalan presidennya, kita tak yakin dengan setiausahanya, dah hilang penghormatan pada ketua Penerangan, dah tak tahan perangai Ketua Dewan Ulamaknya, dah berbulu dengan Ketua Pemudanya...organisasi tertinggi parti dah hancur, kita dah tak percaya.Kalau aku lah ada sikap sedemikian, sah aku dah cabut, aku tak tunggu lagi dah....tiada lagi Parti @ jemaah lagi dah kalau dah gitu....

Orang nak marah? aku apa peduli, aku tak mau lagi dah dengan parti tersebut sebab akau nak sendiri-sendiri, barulah aku puas hati.

5 comments:

al-brangi said...

Salam,
Marah nampak.
Marah di atas kebenaran tak apa.
Yang menjadi masalah, di luar sana dia orang nak suruh segala keputusan mengikut selera mereka.

Syabas. Takbir 3x

Anonymous said...

yang tak setuju UG dulu cadang nak lantik adun umno utk isi jawatan timbalan exco..so, apa bezanya dgn UG? ooo..silap2...ini bkn UG..ini smart partnership umnopas...kahkahkah!!!

yg ni bole plaa...nampak sangat puak2 ni autaaaa..

Pas Asli

Mohd Faizal Mustafa said...

salam sedara seagama denganku....

Tiada makna jemaah tanpa pemimpin
dan tidak ada makna pemimpin tanpa ketaatan..

Islam itu berat kepada yang masuk dengan memberatinya,
namun menjadi ringan kepada yang
istiqamah...

Allah Ta'ala telah berfirman yang sekira - kira bermaksud :

"Janganlah engkau semua melagak - lagakkan dirimu sebagai orang suci. Allah adalah lebih mengetahui kepada siapa yang sebenarnya bertaqwa." (Surah An-Najm : 32)

"Janganlah engkau memalingkan muka dari para manusia sebab kesombangan dan janganlah berjalan di bumi dengan takabbur, sesungguhnya Allah itu tidak suka kepada setiap orang yang sombong dan membanggakan diri." (Surah Luqman: 18)

PENA BERAPI:MENCARI ULAMA PEWARIS NABI

http://mohfas7.blogspot.com

Anonymous said...

puak UG dilaknati Allah sampai bila-bila.

kerana merekalah PAS berpecah.

Anonymous said...

puak UG ni bukan ramai sgt pun tapi heboh dan bising yang lebih terutama dari trengganu dan selangor sj.

berlagak nak jadi hero parti. tapi habuk pun tarak.