Feb 18, 2010

Payahnya Nak makan Jagung Kuala Berang


Sebelum ini saya telah menulis tentang rupanya jagung yang dijual di kampung Gaong Kuala Berang itu adalah rupanya jagung luar yang dibawa masuk.Walupun dimasa yang sama exco Rozi mamat bergegar-gegar disemua tempat kononnya jagung Kuala Berang nak dijual Ke Amerika Syarikat. Puihhhhh, cakap tak serupa bikin, cakap tapi tak buat.


Beberapa hari lepas sekali lagi saya menjenguk deretan bangsal jagung di Kg Gaong Kuala Berang untuk membeli sedikit jagung sebagai bekalan makanan kepada seseorang sedang berada di Hopital Sultanah Nur Zahirah. Isk teruk tak ada jagung, mana pergi semua jagung tu? atau memang semua dah dihantar ke Amerika Syarikat? Kalau gini payahlah YB orang2 Hulu nak makan Jagung, hasil pertanian dalam negeri pun tak seberapa dok sibuk nak hantar Amerika. Apa dah jadi ni YB. Inilah tahap exco yang telah mengambil Tukang Kebun sekolah sebagai penasihat. Lagak Tukang Kebun sekolah tu pulak melebihi YB tu sendiri. Itu lah umno.


tulisan yang berkaitan :

3 comments:

semangbutut said...

laaaa.....saeng rodong aku yang dudok di amerika kata dia baru je buka lc (letter of credit) impot jagong kuala berang 1000 metrik tan. sebab tu lah agaknya jagong kuala berang tak dok setok dah!!!!

mamatlanggar said...

patut pung...

Anonymous said...

Sbl ni PAS buat mnder? kat kuala berang ning..cer citer skertt.....klenek dr. mamad pong lokasinya dibangunan majlis daerah yang diusahakan pembinaannya masa pemerintahan BN.....