Feb 26, 2010

Kacau Bubur Sura dalam Maksiat

Puteri Umno dalam Dun di Terengganu. Sedang membuat bubur sura. Bubur sura hanyalah adat orang Melayu sahaja. Tiada kene mengena dengan Hukum Allah. Namun sesetengah masyarakat melayu mengangap ianya satu kewajipan.
Yang paling malang lihat Puteri Umno di Terengganu ini. Kononya untuk membuat kebajikan mngacau bubur sura untuk diagihkan kepada rakyat sedangkan diri bergelumang dengan maksiat.

Rosak betullah fahaman puteri ini. Nah lihat tidak menutup aurat. Allah mewajibkan menutup aurat bukan mewajibkan menutup kepala. Ni tidak hanya menutup kepala tetapi aurat terus terdedah. Itu Maksiat namanya. Maksiat ni bukan nanti zina, judi, minum arak, khalwat, tapi bila engkar perintah Allah, bergaul dalam majlis bercampur laki puang pun dikira maksiat.
Maksiat itu luas pengertianya.

4 comments:

al-brangi Online said...

Bubur sura jangan tak buat, itulah Agama bagi mereka,

'Maulud' jangan tak bawak 'lauk ke surau, itulah Agama bagi mereka,

'Maulud' jangan tak berarak, itulah Agama bagi mereka.

'Nesfu Syaaban' jangan tak bawak kueh ke surau, itulah Agama bagi mereka.

Anonymous said...

Dan mulut jangan kata ke oarang.. itulah ajaran PAS... ke gane?

Anonymous said...

Mulut longkang....siap tuduh kapir lagi ke orang islam...camna tu?...dalam quran pon ada menerangkan menganai perkara ini...bukan setakat aurat tapi melibatkan soal akidah...wanauzubillah min zalik...insaflah wahai orang2 PASHTUM

Law (LLB) Center said...

Kena ingat sesungguhnya anak-anak orang pas la yang ramai jadi bohsia, yang dapat result teruk dan yang jadi penagih dadah.

pergi la ke kampung mana2 pun. rata2 anak anak di kalangan orang pas yang teruk. dia saja yang betul, orang semua salah. tu la pegangan orang pas.

bekerjasama dengan DAP dan PKR, puak2 sister in Islam yang terang2 menentang agama Islam. macam mana pas boleh gabung dengan golongan camni