Dec 3, 2009

Ganungkiter : Runtuhhhhhhh lagiiiiiiiii

Runtuh! Runtuh!Runtuh dan Runtuh lagii....


Itu lah negeri ku Terengganu Darul Runtuh, lepas satu, satu .
Kini jalan menghubungkan Kuala Jeneris ke Tasik Kenyir runtuh lagi.Menurut satu laporan runtuhan tersebut mengakibatkan terbentuk beberapa lubang besar dan tebing yang yang bercerum dan curam ( sbb guna pitis yang curang)

Kejadian berlaku tidak jauh dari tapak Politeknik tak jadi.Politenik ni telah dipecahtanah oleh PM Abdullah Badawi pada hari Ahad, 3 Februari 2008. Turut hadir ialah isteri Datin Seri Jeanne Abdullah, Menteri Besar Terengganu Datuk Idris Jusoh dan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Mustapa Mohamed.


Politeknik ini dijangka siap pada 2010 dengan kos RM184 juta. Akan tetapi selepas upacara pecah tanah tersebut tiada lah kerja seterusnya dibangunkan.




Petikan Utusan malaysia 17 julai 2009


HULU TERENGGANU 16 Julai - Kerajaan Pusat disaran membangunkan semula projek pembinaan Politeknik Hulu Terengganu di sini yang tergendala sejak dua tahun lalu.


Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Mohd. Nor Othman berkata, projek berharga RM144 juta tersebut perlu diteruskan bagi memastikan penduduk di kawasan itu menerima pendidikan dengan lebih baik.


Katanya, projek berkenaan yang sepatutnya mula dilaksanakan dua tahun lalu kini tergendala disebabkan kegawatan dan tapak yang tidak sesuai.


''Sekiranya diteruskan pihak kami mencadangkan projek berkenaan dibina di lokasi lebih sesuai di sekitar pekan Kuala Berang sama ada di kawasan padang ragut Tersak di Kampung Tanjung Putat atau dekat stadium mini di sini," katanya.

2 comments:

Al Quds Travel said...

Al Quds Travel Welcome You :-

"AL QUDS TRAVEL FAIR 09"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Official Radio : THR Gegar FM
Tel No : 609-747 9999

Diskaun RM999.00 untuk Pakej Umrah

Anonymous said...

camna niii...kb mall dah kena tutup sementara sbb kejadian kereta meluru....