Jun 21, 2008

Nasib 3 pelakon utama Terengganu Bestari

Semasa hampir pilihanraya umum ke 12 yang lalu, umno Terengganu telah melakonkan satu drama pembohongan yang amat jijik.
Umno Terengganu bersama umno Marang dan penyelaras DUN Rhu Rendang telah menggunakan Abang Dato' Musataffa Ali yang disahkan sakit oleh pegawai perubatan untuk diisytiharkan telah meninggalkan PAS dan masuk umno.

Kes ini sedikit pun tidak menjadi gempar di Terengganu pada awalnya.Namum setelah umno menaikkan banyak papantanda mega menyiarkan gambar abang Dato' Mustafa Ali ,Zakaria Ali menyerahkan borang umno kepada Idris bin Jusoh yang ketika itu dialah MB dan dialah ketua perhubungan umno Terengganu.
Majlis penyerahan borang itu telah berlaku di pentas budaya pantai kelulut.Bersama sama didalam gambar itu termasuklah ketua umno Marang Rahman Bakar dan penyelaras umno Rhu Rendang Razali Alias.
Lakonan jahat mereka bertiga ini akhirnya makan diri, Cikgu Zakaria Ali kekal dengan PAS namum 3 watak utama dalam lakonan ini mengalami nasib yang sangat malang selepas pilihanraya umum ke-12.

Watak Pertama


Idris bin Jusoh- hilang jawatan MB dan ketua Perhubungan umno, hanya kini adun biasa yang pergi kemana-kemana langsung tidak dihormati, kecuali umno Besut masih beranggapan beliau sebagai MB.
Kes kehilangan wang dana khas 3 billion menghantui jiwa idris Jusoh




Watak kedua

Rahman Bakar- Digugrkan sebagai timbalan menteri selepas tidak lagi bertanding di Parlimen Marang pada PRU ke-12.Kalau beliau yang menjadi calon pada pilihanraya tersebut sudah pasti beliau akan tewas kepada Presiden PAS. Walaupun beliau mendakawa bahawa beliau sendiri yang mengarahkan agar penyokong tegar beliau mengundi PAS dalam PRU ke-12,namum itu semua adalah satu lagi sendiwara beliau untuk menyakitkan Idris Jusoh ketika itu.

watak ketiga


Razali Alias- Bekas pengamal Ganja ini mengharapkan lakonan tersebut mampu menarik pengundi di DUN Rhu Rendang, namum hakikatnya beliau tewas dengan majoriti yang lebih 100% peningkatannya berbanding pilihanraya umum ke-11.Malahan di peti undi beliau sendiri pun belaiu tewas.


Ini pembalasan untuk ketiga-tiga watak dalam drama Cikgu Zakaria.

-Ingat-ingatlah.....

4 comments:

Anonymous said...

Ni nasib 3 abdul yang jahanam....biar padam muka, disahkan Razali Alias memang penghisap ganja yang serius seketika dulu.Dalam biodata calon kata kelulusan Diploma...sudah lah...SPM pun gred 3.

Anonymous said...

orang umno banyak yg tak cerdik, speker melaka sekarang katanya hanya toke kedai runcit.

al-brangi Online said...

oh macam tu citernya

perlu dibongkar lagi utk pengetahuan orang2 umno luar dari terengganu

Anonymous said...

Masyaallah anta2 semua..kalu kawan nak cerita keburukan pemimpin2 pas pun ada cerita...tapi kawan ingat bahawa agama melarang kita membuka keaiban orang...pada hemat saya 2x2 ada baik buruk..sepatutnya kelebihan dan kekurangan masing2 tu kita sama2 tambah dan baiki supaya kita menjadi ummah rkyat malaysia yang hebat...