Jun 27, 2008

Matlamat Meruntuhkan Jahiliah Moden

Entah mengapa sejak akhir-akhir ini pula timbul soal pertemuan dan perbincangan antara PAS dan Umno demi ketuanan Melayu.

Saya tidak nampak sedikit pun ruang yang ada jika bermatlamatkan ketuanan Melayu.Kalau pun mungkin berlaku, ianya merupakan perbincangan tidak rasmi, sekadar perbincangan di lobi parlimen atau di ruang balai berlepas KLIA sahaja.

Untuk apa PAS diajak berbincang? matlamat PAS sudah jelas, bukan sekadar umno, malahan DAP dan PKR juga tahu matlamat PAS.

PAS tidak pernah gila untuk membentuk kerajaan, kalau kegilaan untuk memerintah itu menjadi matlamat, PAS tidak mungkin ditendang keluar dari BN pada tahun 1977 dahulu.
PAS ditendang keluar kerana mempertahankan prinsip Perjuangannya lalu ia ditendang BN.

Kata-kata ucapan Presiden masih segar diingatan ketika PAS memerintah Terengganu 1999-2004 " Kami rela kalah di Terengganu kerana kami melaksanakan Islam, kami rela ditolak oleh rakyat kerana kami melaksanakan tuntutan agama"

Oleh itu sekiranya ada beranggapan bahawa matlamat PAS untuk menjadi Kerajaan dan duduk di kerusi embuk, sudah mestinya andaian itu salah.
Matlamat PAS adalah untuk mencari keredhaan Allah( Mardhatillah), apa lah ertinya mendapat sebuah kerajaan, sedangkan ianya tidak mendapat redha Allah, apalah ertinya memerintah kalau ianya di murkai Allah.
Kita bersama PAS adalah untuk meruntuhkan Jahiliah yang di bawa semula oleh puak-puak sekular, tidak mungkin sama-sekali kita meruntuhkan jahilliah ini dengan kita mendirikan satu jahillaih yang baru.

ingat-ingatlah.......

No comments: