Jun 21, 2008

Siapa lawan siapa di Hulu Terengganu

Umno Hulu Terengganu akan mengadakan mesyuarat Agong Tahunan Bahagian pada september ini.

Tahun ini merupakan tahun pemilihan pimpinan umno di peringkat bahagian dan pusat.
Di Hulu Terengganu dijangka akan berlaku juga perlawanan merebut jawatan tertinggi bahagian, walaupun perancangan asal seorang Adun bekas Exco telah berubah.

Adun bekas Exco itu sepatutnya menjadi calon untuk merampas jawatan ketua bahagian dari tangan bekas ahli Parlimen Hulu Dato' Tengku Putera yang kini memegang jawatan speaker DUN Terengganu selepas digugurkan dari menjadi calon untuk bertanding dalam Pru ke-12 baru-baru lalu.

Kini selepas perancangan asal telah berpusing 360 darjah, adun bekas exco masih merancang beberapa pelan untuk mencuba nasib bagi mengusai umno Hulu Terenganu.

Difahamkan, oleh kerana Adun bekas exco menyedari beliau tidak mampu lagi untuk berdepan dengan Dato' Tengku Putera, ahli parlimen Hulu Terengganu yang baru Cikgu Mohd Nor @ Alias telah di promosikan sebagai calon untuk merebut ketua bahagian.
Ini bermakna, adun bekas exco itu akan kekal mempertahankan jawatan timbalan ketua bahagian yang diberitakan akan di cabar oleh exco kerajaan negeri Rozi mamat yang juga Adun Telemong.
Pertebungan ini dirasakan tidak sesengit mana.Ini kerana diyakini banyak pihak Tengku Putera dan Rozi Mamat akan mendapat laluan yang mudah untuk memimpin Umno Hulu Terengganu.
Keputusan itu juga sudah semestinya meleyapkan kerier politik adun bekas exco tersebut dan sekaligus cikgu Mohd Nor adalah ahli Parlimen hulu Terengganu untuk sepenggal sahaja.

5 comments:

mohdsaid said...

Md nor tu Ayamtua, boleh ke lawan Ku Tera....betul berita berita ni?

Anonymous said...

bagus hapuskan rosol yg palsu tu...ehh cg tu org kg buluh..byk org kg tu yg susah..dia ilang ntah mana pegi daa

Anonymous said...

oo maksud aku ahli parlimen ulu trg tu org kg buluh....si rosol tu pun cg gak dulu..dulu pro anwar tuu..tapi skrg hampeh cam muke dia jugak..

Anonymous said...

mohd nor tu bekas guru.lg bijak dr korang semua.
dia tau la ape yg dia buat untuk daerah hulu.
korang x tau ape2,wat care xtau la.
jgn pndai mngate je.
mane ade org kg buluh susah??
aku pun asal kg tu.
xde pun yg susah??
kalu dia xde kt kg tu,mknenye dy pgi bsidang kt parlimen lah.
skrn ni dia ade la kat kg.
klau kau nk mngadu sgt,pgi la uma dia skang.

Anonymous said...

and 1 more thing,mohd nor xla aym tua cam korang kate kn.
tua pun brisi n bjak.
bkn bodoh cm owg yg korang agungkn tu.
kne soal kat prlimen di pak lah,snyap x jwab.
owg gitu k mu skong??
ptut bodo blake pon..!!
hahahaha..
takat kaye mkan rasuah,baham pitih,x layan r..
kaye atas usaha diri,tu lah mohd nor.
dr sorang ckgu biase,dia naik jd pnlong kanan,pengetua,ppd & krje kt jpnt.
so...lu pikir la sndiri!!
sek ngampu cam korang,boleh r..!
sian2..