Jan 9, 2010

Umno ! Jangan Politikkan Kalimah Allah

Tuan Guru Haji Abdul Hadi mengingatkan kepada golongan tertentu yang beriya-iya menggunakan isu ini untuk meraih sokongan politik, sedangkan hakikat sebenar merekalah yang tidak beramal dengan Hukum yang ditetapkan oleh Allah.

Kuliah penuh di : www.terengganukini.net

Ct- Kita jangan sesekali terikut-ikut rentak golongan yang bertindak untuk menjadi juara dalam mempertahankan nama Allah tapi tidak meneggakan Kalimah Allah dibumi yang fana ini.

Disini mereka berhimpun mempertahankan nama Allah, di malam tahun baru 2010 mereka berhimpun bercampur aduk bersama-sama artis kesayangan mereka.Ini umno .

8 comments:

Mukminah said...

Tak faham lagi ke? Kalau tak faham juga entahlah...

penawarrindu said...

Anak ummi dah pandai buat komen...

duluPas said...

Peguam yang mewakili pihak gereja ada seorang peguam bernama Derek Fernandez. Peguam ini adalah ahli PKR.

Dia adalah ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan Panel Penasihat Undang2 Negeri Selangor.

Seorang lagi peguam yang terlibat adalah Benjamin Dawson. Peguam ini adalah peguam bela Azlina Jailani yang enggan melalui proses mahkamah syariah untuk mendaftarkan kemurtadan beliau ke agama Kristian yang dipanggil kes Lina Joy.

Isu Lina Joy itu adalah suatu usaha merendahkan martabat Mahkamah Syariah dan membuka floodgate untuk orang Melayu masuk ugama Kristian. Dawson dibantu oleh Yayasan dari luar negara, Beckett Fund.

duluPas said...

Kebanyakan mereka yang terlibat dan menyokong hak Lina Joy untuk murtad seperti Harris IBrahim, Zaid Ibrahim, Irene Fernandez, Ivy Josiah, Malik Imtiaz dan lain-lain terlibat dengan PKR.

Itu sebenarnya talian PKR dalam membantu untuk menghuruharakan Negara. Tanpa apa2 lagi Zaid Ibrahim sudah menunjukkan jari ke arah UMNO.

Tujuan PKR adalah untuk menggunakan isu ini untuk memenagi pilihanraya Sarawak. Anwar mahu jadikan Sarawak sebagai batu loncatan untuk memecahkan kuasa kerajaan Melayu Persekutuan.

duluPas said...

Dana ini berpengkalan di Amerika untuk kononnya memperjuangkan kebebasan berugama. Sini tiada kebebasan berugama? Yang tak bebas cuma kafirkan orang Islam. Setelah gagal membuat lintas pendik proses kemurtadan Lina Joy, projek nama Allah adalah projek berikutnya.

Dawson masih berusaha untuk lawan lagi kes Lina Joy untuk disemak semula keputusan Mahkamah Persekutuan.

Anonymous said...

Peguam pihak Gereja = PKR.

"PKR ! Jangan Politikkan Kalimah Allah"


Pas = politik, politik, politik!!!
Ini saja ke tahap perjuangan Islam Pas? Hancus kalau pemikiran begini, tiada ilmiah

Anonymous said...

Ooi Pas, cakap sajalah UMNO yang upah Mat Rempit pegi bakar gereja2 tu...senang kan menuduh. Tak perlu pun tunjuk bukti kalau nak tuduh...

Anonymous said...

Pas bila tegak islam nya??? kelantan nu... terengganu pun sama... dok payoh cakap lah orang taubelake dah.. kalau dok tak kan kalah 2004...