Jan 17, 2010

Setahun Berlalu 17.1.2009- Masihkah kau ingat?

PRK 036 Kuala Terengganu dalam kenangan

1 Jan 2009: Ustaz Abdul Hadi telah membuat kejutan dengan mengumumkan Haji Wahid Endut sebagai calon PAS dalam PRK P36,satu nama yang langsung tidak dijangka oleh semua pihak.



6 Jan 2009: Penamaan Calon Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu, Perlawanan 3 Penjuru.




Calon Pilihan Rakyat " Berubah Untuk Kemenangan Rakyat"



Selepas berhempas pulas menghadapi Kerajaan Pusat, Kerajaan Negeri , BN dll akhirnya pada 17 Jan 2009 Calon Pas Hj Mohd Abd Wahid Menang dengan maj 2631.
17 Feb 2009 selepas sebulan dinobatkan sebagai MP Kuala Terengganu secara sah selepas lebih 32 ribu pengundi Kuala Terengganu mahukan beliau, akhirnya YB Hj Wahid mengangkat sumpah di Parlimen.


8 comments:

Anonymous said...

Ampatuan Jr says:
January 17, 2010 at 5:19 pm
Lim Kit Siang desak supaya KDN mengugurkan rayuannya terhadap keputusan mahkamah tentang isu ‘Allah’ di gereja.Maknanya Lim Kit Siang langsung tak peduli apa pun perasaan Orang Melayu/Islam dalam perkara ini.Memandangkan Lim Kit Siang adalah rakan ganding Nik Aziz dlm PR maknanya PAS pun amat setujulah dgn desakan tersebut.PAS yg dulunya sangat garang dlm isu2 agama kini bersifat spr tikus dibawah ketiak Karpal dan Kit Siang.Itu kah harga diri PAS sekarang?

su ha said...

T.kasih ingatkan tarikh ini semula.

pasSelangor said...

Terbayang-bayang lagi macamana saya mengejar sang puteri yang cuba membahagi-bahagikan rasuah ( wang) kepada penduduk sekitar kg Ladang dan Tanjung.

bilakah aku akan ke Trg lagi?.....

Anonymous said...

Apalaa masalah PAS nii....patutnya kalu dah menang tuu...check and balance apa sumbangan PAS kepada rakyat dikawasan tersebut...nak tanya nii.. dalam setahun ni apa yang dah PAS buat untuk kesejahteraan rakyat dikawasan tu?...gaji adun tersebut tiap2 bulan masyuk..tak ader la berita adun tersebut membantu penduduk kawasan tersebut pun...pastu tunggu hingga pilihanraya akan datang pulak..pastu turunlaa si adun ni jumpa orang2 yang mengundi dia duluu suruh pangkah dia...mengaku yang dia lebeh baik dari lawannnya...kalau ditakdirkan menang lagi...senyap pula..kalau orang yang mengundinya tu perlukan bantuan...cakap yang dia tak diberi bantuan..kena tanya pegawai pembangunan masyarakat ( calon BN yang kalah...best la camtu..sapa2 pon nak jadi adun..tanggungjawab tak ada....elaun adun dapekk...tergamak pula orang yang pangkah dia tu mintak sain dari pegawai pembangunan...kalau dari segi logiknya kalu tak pangkah tu maknanya derang tak suka la dgn calon tu...tapi bila nak dapatkan bantuan..sanggup pulak tersorong muka pegi pejabat pegawai pembangunan nak mintak sain...tak ada rasa malu ke?...tak dapek laie den nak pikiaq...

Anonymous said...

setahun berlalu.. penawarrindu pun dah buka purdah... ha ha... hipokrit belake...

Anonymous said...

Ingat sikit teman, menutup aurat itu wajib, lihatlah isteri pemimpin umno tutup aurat tu, ct membuka purdah di rumahnya kan? tapi beliau tetap menutup aurat.

Anonymous said...

lau aurat saje yang tutup tapi mulut tak tutup tak jadi jaugak.. bedosa jugak kawan oi..

Anonymous said...

" Aku mampu membayangkan al mujahid itu sebagai seorang lelaki yang senantiasa membuat persiapan, menyediakan bekalan, berupaya menguasai pemikiran yang memenuhi setiap sudut jiwa dan segenap jurusan hatinya. Dia sentiasa berfikir dan menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap persiapan yang terus menerus. Apabila diseru dia menyahut. Apabila dipanggil dia menjawab. Pulang dan perginya, perkataan dan bicaranya, kesungguhan dan gurauannya tidak melampaui bidang yang disediakan untuknya. Dia tidak mengambil tugas selain daripada yang telah diletak atau dituntut keatasnya. Dia berjihad dijalannya. Kamu dapat membaca pada garis wajahnya, melihat pada kilauan matanya dan mendengar pada gerakan lidahnya segala yang bergelora dalam hatinya berupa hawa yang melekat, kesakitan yang terpendam, keazaman yang benar, kesungguhan, cita2 yang tinggi dan matlamat yang jauh senantiasa memenuhi jiwanya.......Imam Hassan Al-Banna....

..........PEMUDA UMNO TEGAR........