May 27, 2008

Selangor haramkan Islam hadhari


Selangor haramkan Islam hadhari
Kerajaan Selangor telah mengarahkan pengharaman sebarang program untuk menyebarkan Islam hadhari, tafsiran agama yang dikembangkan sejak Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menjadi perdana menteri.


Pengerusi jawatankuasa hal ehwal agama negeri Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali berkata, semua masjid dan surau diarah tidak lagi dibenarkan mengadakan program yang menyentuh konsep Islam yang diperkenal sejak empat tahun lalu.
“Kita haramkan Islam hadhari di Selangor ini kerana Islam yang kita amalkan dulu dan hari ini tidak berubah dan sudah cukup.


“Oleh yang demikian, kita mahu sandarkan ajaran Islam sebenar untuk memerintah Selangor ini dan bukannya Islam Hadhari,” beliau dipetik sebagai berkata pada sesi penggulungan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini.


Ct- Sepanjang belajar tentang Islam, dari sekolah rendah sampai universiti tidak pernah menemui ajaran Islam hadhari.Selepas Pak Lah ambil alih teraju negara baru lah dijumpai ajaran ini.Seperti kata Ustaz Hamzah Ngah(Pemuda Negeri) Islam Hadhari ini sesat lagi menyesatkan.

No comments: