May 13, 2008

Exco YB Rozi Tipu slip Gaji ?

Ada satu email yang diterima lewat petang tadi.Email ini datang dari seorang yang menggunakan nama penanya xguru_Kjeneris.Beliau menceritakan pengalaman semasa sama-sama mengajar di sekolah Kebangsaan Kuala Jeneris, Hulu Terengganu, bersama YB Rozi Mamat, Adun Telemung yang juga merupakan exco Pertanian dan Industri Asas Tani Negeri yang baru dilantik oleh YAB dato' Ahamd Said.
Kisah yang di tulis oleh xguru ini ialah bertapa rendahnya moral YB Rozi ketika itu, ketika bila?ketika BN tewas di Terengganu.Kejadian ini berlaku dalam tahun 2001.YB Rozi telah menipu slip gaji beliau ketika itu dengan harapan untuk mendapat peruntukan basikal dana khas persekutuan bagi anak beliau.
Yang menariknya slip gaji yang dipinda ini disahkan oleh Cik gu Zawawi Ismail Adun Kuala Berang, selaku PK sekolah Kebangsaan Kuala Jeneris ketika itu.
Sementara kelulusan bantuan khas basikal pelajar miskin itu di luluskan oleh YBM Dato' Tengku Putera Awang selaku Adun Telemong pada masa itu.
Begitulah rendahnya moral Pemimpin BN yang ada.Speaker, Exco dan Adun biasa membentuk rangkaian didalam memalsukan slip gaji.
_____________________________________________________

No comments: