Nov 26, 2009

Mustafa Mohd adalah Melayu Pelupa

Membaca petikan kenyataan Mustafa Mohd, selaku Ketua Umno Kelantan mengesahkan bahawa beliau adalah juzuk daripada Melayu mudah lupa.

"Kemelut dalam Pas mengenai siapa pengganti Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai Menteri Besar Kelantan boleh menjejaskan kepentingan rakyat kerana parti itu lebih memberi tumpuan kepada soal politik daripada menyelesaikan masalah rakyat, kata Ketua Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Mustapa Mohamed."

Mustafa samada lupa atau sudah pening-pening lalat selepas beberapa bulan kembali memimpin umno Kelantan. Tidak 100% ketua bahagian di Kelantan bersama beliau.

Mustafa sudah lupa ke? semasa kemelut segelintir puak anti Pak Lah mendesak supaya Pak Lah segera berundur dari jawatan PM? Semasa itu ramai yang jadi sawan dan hilang akal mendesak PAk Lah berundur selepas kekalahan teruk PRU 12. Pak Lah pada mulanya merasakan Najib akan mempertahankan beliau, rupa-rupanya tidak sebab Najib tidak sabar-sabar untuk mengambil kerusi pertama negara itu. Pada masa yang sama serangan bertubi-tubi juga datang dari bekas PM mahathir Mohd. Sehinggakan Mahathir bertindak keluar dari Umno.

Kemelut politik terus menular apabila Naib Presiden kanan ketika itu Mahyddin Yassin juga mendesak supaya Pak Lah melepaskan jawatan kerana beliau mengidam jawatan timbalan Perdana menteri.

Pada masa itu Mustafa lihat apa? Mustafa nampak apa? umno hilang pedoman, macamana pula dengan urusan kerajaan Malaysia, apa jadi nya? pada masa itu juga menteri menteri BN sibuk berpolitik. Apakah Mustafa tidak nampak ke? Mustafa buta ke?

Tidak, Mustafa tidak buta, Mustafa nampak semunya, tetapi Mustafa Mudah lupa.....(0 )

8 comments:

Anonymous said...

Tidak, Nik Aziz tidak buta, Nik Aziz nampak semunya, tetapi Nik Aziz mudah lupa.....bahawa dia dan Pak Lah 2x5

SiamangBukit said...

Pak lah dan NA 2 x 5 atau NA > PL? Kata dulang paku serepeh kata orang dia yang lebih. Telah dinyatakan didalam Quran mereka yang mcm ini. La nie pulak NA mendoakan agar Najib di musnahkan masa depannye.
Boleh ke dalam ISlam mendoa begini?

penawarrindu said...

Maaf lah ye, saya terpaksa buang 5 tong kerana ada orang berak merata-merata, yakni berak tu bagus tapi tak kena tempat.Bukan disini tempat itu.Lagi pun tak berapa kenal tuan yang berak, maaf deh.........dok keno pado tempatnyo.....maah lah weh....

Anonymous said...

baiki parti sendiri yang porak peranda sekarang sebelum nak serang dotok pa.......hehehehehe

baik puan guna otak puan untuk bantu pas kelantan daripada hancur......

penawarrindu said...

Dato' Pa spesiss mudoh lupo....

Anonymous said...

Bahasa "berak" indah sekali pada pandangan Puan Penawarrindu!!! Tak apalah, yang buruk dari kami, yang baik dari Allah.

Ada yang bertanyakan Puan samada kenyataan Nik Amalina tentang sifat Kickdefella dan fesyen isterinya itu bersifat Mengumpat.

Yang mampu dijawab oleh Puan ialah perkataan "berak". beginikah sifat dalam Islam. Wallahualam.

macamoranggila said...

Silap anda juga bertanya dan komen pada bukan tajuk yang dibincang,dalam topik ini langsung tidak disebut pasal Nik Amalina,

kalau nak bincang pasal topik tersebut sila ke http://saynotomunafiqeen.blogspot.com/

ruang dibuka luas disitu, patut dah dikatakan berak merata-rata, padam muka ko...

macamoranggila said...

pulak tu tak kenal pulak yg berak tu just use nick anonymous...padam dok muko ko...berak pakai tutup dengan kain...org tak kenal