Nov 25, 2009

Apa kena Harakah bil 1491 ? / 6-9 Zulhijah

Harakah cetak membuat kesilapan besar lagi.Pada keluar ahad 23 Nov yang lalu Harakah cetak telah membuat pembaziran ruang yang sangat besar. Apa kena dengan Harakah.Lihat bagaimana Fikrah 16 dan Fikrah 18 menyiarkan artikel yang sama melalui kolumnis bersama Ustaz Idris Ahmad.


Cuma F16 dengan tajuk Fokuskan agenda parti ( hitam putih) sementara F18 pula dengan tajuk Fokus agenda parti keutamaan sekarang(warna). Ingatlah sikit Harakah ini adalah lidah rasmi Jamaah Islam keluar pun 2 kali seminggu, bukan hari-hari pun.



Menurut satu maklumat pula ada segelintir wartawan Harakah yang lebih suka berblog dari menumpu kerja-kerja memfokuskan penerbitan Harakah.Malah dimaklumkan juga ada wartawan Harakah yang telah menyerang organ parti melalui blog beliau. Bukan semua wartawan begitu, tapi ada yang begitu.

beberapa kesilapan juga dikesan apabila tidak menggunakan bahasa Malaysia yang betul apabila huruf permulaan Ustaz Idris Ahmad itu sendiri masih kekal berminggu-minggu dengan huruf kecil. Mulanya ingatkan satu kesilapan yang tak disengajakan, namun dah berminggu-minggu begini ianya sah sesuatu yang disengajakan.

No comments: