Aug 12, 2009

Sidang Dun dan 10 budak Hitam....

DUN Terengganu akan bersidang lagi pada 25 & 26 Ogos ini.Sidang Dun kali ini dibuat dalam bulan Ramadhan, ini bermakna sidang tersebut akan berjalan ketika umat Islam telah berpuasa 3 hari.

Kalau pada sidang yang lepas Geng 10 budak hitam telah memboikot sidang Dun Pada hari pertama, kali ini semua sedang menunggu apapula tindakan yang akan diambil oleh Geng 10 budak Hitam.

Ada yang mendakwa, geng 10 budak hitam akan memcuba sekali lagi untuk membawa usul undi tidak percaya terhadap Menteri besar Dato' Ahmad Saidselepas sokongan kepada Geng 10 telah meningkat kepada 18 orang.

Tindakan ini diambil setelah geng 10 ( 18?) sangat kecewa apabila Najib dan Mahyiddin tidak memperdulikan aduan dan tuntutan meraka untuk mengusungAhmad Said dari kerusi empuk tingkat 16 Wisma Darul Iman.

Namun begitu satu sumber memaklumkan tindakan membawa usul undi tidak percaya ini tidak "direstui' dan 'dimurkai' oleh pihak tertentu.

(Gambar- Ahmad SaidDiserang Gout )

Bagi Geng 10 [18?] mungkin ini masa terbaik untuk bertidak selepas peralihan kuasaUmno pusat tidak mampu mengambil tindakan yang menyebelahi mereka.

17 bulan mereka menanti, selepas 2 Presiden Umno gagal menyebelahi mereka, maka persidangan terdekat ini adalah sangat wajar menurut percaturan mereka untukbertidak.
Kekocakan gelombang Umno Terengganu sudah bertukar menjadi badai yang ganas.Pemuluaan majlisrasmi yang dihadiri oleh Ahmad Said dari kalangan geng 10 ( 18?) sangat jelas sekarang.
Ahmad dilihat seolah-olah meneraju negeri ini keseorangan.Exc0-exco pula dilihat terlalu tertumpu di Dun dan bahagian masing-masing sahaja.

Kegagalan Pesta Terengganu yang sedang belangsung di TER, Kuala Ibai sekarang juga telah diletakkan bebanan kegagalan Ahmad Said oleh Geng 10(18?).
Sama-samalah kita menanti kejadian Sidang Dun Terengganu yang mungkin akan merubah perjalanan politik Terengganu sebelum kedatangan PRU 13 nanti.

1 comment:

orang hulu said...

1. Suatu khianat besar bila kamu berbicara kepada kawanmu dan dia mempercayai kamu sepenuhnya padahal dalam pembicaraan itu kamu berbohong kepadanya. (HR. Ahmad dan Abu Dawud)

2. Hendaklah kamu selalu benar. Sesungguhnya kebenaran membawa kepada kebajikan dan kebajikan membawa ke surga. Selama seorang benar dan selalu memilih kebenaran dia tercatat di sisi Allah seorang yang benar (jujur). Hati-hatilah terhadap dusta. Sesungguhnya dusta membawa kepada kejahatan dan kejahatan membawa kepada neraka. Selama seorang dusta dan selalu memilih dusta dia tercatat di sisi Allah sebagai seorang pendusta (pembohong). (HR. Bukhari)