Aug 12, 2009

1 malaysia tu ?????

Anak kami yang kecil datang ketika saya sedang melayari internet sekejap tadi sementara menunggu masuk waktu maghrib.

Anak saya bertanyakan kepada saya bila nak raya ( sebab sebahagian pakaian rayanya dah siap) saya kata 1 Syawal, dia bertanya lagi, 1 Syawal tu bila? saya jawab 1 Syawal tu selepas habis bulan puasa, iaitu bulan Ramadhan. Terus lagi dia bertanya , puasa nak mula bila, saya menjawab dengan selamba sambil jemari memetuk keyboard pc puasa bermula 1 Ramadhan, 10 hari lagi....ooooo gitu katanya.....dia berjalan keluar dari bilik dan berpatah masuk semula kedalam bilik dengan bertanya 1 Malaysia tu bila umi? hah? 1 malaysia apa? di menjawab 1hb Malaysia 2009 tu bila???? Iskk isk....rosak anak kecilku angkara ketidakcerdikan pie aim.

.
.

2 comments:

Anonymous said...

PM TAK CERDIK KE KITA YANG BODO? SAYA RASA KITA YANG BODO...

orgulu said...

bukan kita yang bodo, tapi awak...sebab awak dah ngaku...bodo nya awak....hehehehe