Jun 13, 2009

85% sokong Sis Diharamkan.

Jam 12:41 pagi 13 Jun 2009 tinjauan yang dibuat oleh Mstar dengan persoalan " Adakah anda bersetuju Sisters in Islam (SIS) diharamkan?"

Kedudukan /keputusan tinjauan tersebut 85% bersetuju.Namun ada sedikit kemusykilan apabila Pas Kawasan Shah Alam sebagai pembawa usul dikhabarkan sedang berusaha untuk menarik balik usul tersebut dengan sedikit pindaan.
Sepanjang saya menyertai organisasi, bermula dari Persatuan di Sekolah seterusnya persatuan dikampus, selalunya usul ini dipinda selepas dibahas dan sebelum diterima.
Kini selepas usul ini dalam muktamar PAS ke-55, usul ini baru hendak dipinda.

Apakah pindaan tersebut hendak dibuat selepas ianya mendapat bantahan dari DAP?
Sekira saya, kalaulah pindaan tersebut dibuat dengan hanya ada bantahan dari DAP, maka agak hinalah semua perwakilan yang menyertai muktamar ke-55.Kerana usul yang dilulus dan diterima oleh muktamarin PAS telah dipinda selepas dilulus atas desakan DAP yang diketahui ianya kongsi kepada Pakatan Rakyat.
Sepatutnya sebagai rakan kongsi dalam Pakatan Rakyat, inilah peluang bagi PAS memberi penjelasan kenapa usul itu dibawa oleh PAS Shah Alam, hasil dari pembentangan oleh pembawa usul tentulah Pas Shah Alam ada sebabnya.

Kalaulah dalam bab usul ini kita sanggup meminda kerana desakan rakan Pakatan Rakyat, bagaimana untuk kita hadapi perkara dasar yang lebih besar?Lain lah kalau bantahan itu dibuat oleh Umno, kerana umno itu jelas musuh kita yang nyata, ruang dan peluang untuk diperjelaskan kepada umno tentang bahaya SIS sudah tiada dengan mereka kerana takut nanti akan cop atau dituduh untuk bekerjasama dengan umno atau lebih tepat mengheret PAS menyertai umno.

-Renung-renunglah-



1 comment:

Anonymous said...

TIDAK AKAN REDHA YAHUDI DAN NASRANI SEHINGGALAH KITA MENGIKUT MEREKA.. RENUNG RENUNGLAH HADIS INI...