Mar 26, 2011

Presiden PAS selar tindakan kumpulan ‘Datuk T’


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyelar tindakan kumpulan ‘Datuk T’ yang dilihat cuba mengaitkan pengamal media dengan isu video salah laku seks dengan menayangkan kepada pihak terbabit, empat hari lalu.

Menurutnya, tindakan tidak bertanggungjawab itu dianggap cuba mempergunakan media untuk kepentingan sendiri.

Beliau mengakui turut dimaklumkan bahawa video terbabit digunakan sebagai ‘perangkap’.

“Pemberita diperangkap, dijemput hadir untuk sidang media, setelah itu disiar benda ini.

“Ini satu langkah yang tidak betul hendak mengaitkan media kita ke satu kancah pergolakan yang sangat buruk..ini satu ama-lan yang tidak baik,” katanya kepada media ketika ditemui selepas mengadakan solat jenazah di Masjid Al-Muktafibillah Shah, di Ladang, semalam.

Turut hadir Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ladang, Datuk Tengku Hassan Tengku Omar, Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Setiu, Tengku Ahmad Tengku Hussain dan arkitek terkenal, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah.

Abdul Hadi berkata demikian sebagai mengulas mengenai rakaman video seks yang dikaitkan dengan pemimpin kanan pembangkang itu yang ditayangkan secara berkumpulan dan berperingkat kepada media pada sidang akhbar di ibu negara, 21 Mac lalu.

Sehubungan itu, Abdul Hadi berpendapat pengamal media terbabit wajar mengambil tindakan kerana menganggap ia bukan sahaja merosakkan institusi media, malah semua pihak.

Ditanya berhubung sama ada perkara itu akan memberi impak terhadap pilihan raya negeri Sarawak, beliau berkata ia terpulang kepada penilaian rakyat, selain peranan media tidak disekat.

“Sepatutnya media menjadi saksi yang betul. Dalam negara kita hari ini, media masih tidak demokratik kerana satu pihak sahaja yang masuk media, satu pihak lagi tidak,” katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Apa benda gok mung ning...dok hormat lasung...tnjuk gambor semayang jenazah...tubik tajuk posting pasal kes video seks....mung mmg jenih dok reti baser orkk...org pah mmg jenih dok reti baser sunggohh sbb didik dari kecek gittu mok orrr........