Mar 26, 2011

Pakatan Terengganu desak tahan ‘Datuk T’

Pakatan Rakyat (PR) Terengganu mendesak trio ‘Datuk T’ ditahan dan disiasat berhubung pendedahan mereka mengenai video salah laku video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Setiausaha Dewan Pemuda Pas Terengganu, Wan Mohd Faizul Wan Abas berkata polis hendaklah menyiasat penga-kuan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik, ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuib Abdullah.


Menurutnya, perlakuan kumpulan tersebut yang mendedahkan perkara sedemi-kian dianggap tidak bertanggungjawab dan memalukan.

“Kalau mereka tidak ditahan, kita melihat mereka mencabar kredibiliti PDRM dengan begitu mudah,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas membuat laporan mengenai perkara itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu, jam 11.30 pagi, di sini, semalam.

Laporan tersebut dibuat kerana menganggap ia tidak pernah dibuktikan kesahi-hannya dan dikatakan bertentangan dengan Seksyen 292 Kanun Keseksaan, Seksyen 5 Akta Penapisan Filem dan Seksyen 211 Akta Komunikasi dan Multimedia.

Turut hadir Pengerusi DAP Terengganu, Ng Chai Heng, Setiausaha Parti Keadilan Rakyat (PKR) Terengganu, Rosli Abdullah, Ketua PKR Cabang Kuala Terengganu, Abdul Ghani Muda dan Ketua Wanita PKR Cabang Kuala Terengganu, Rozita Ismail.

Rosli berkata, pihaknya turut mendesak supaya tokoh agama dan mufti memainkan peranan terhadap perkara itu.

“Kita minta mereka meneliti perkara ini kerana melihat seolah-olah hukum diperdagangkan dan dijadikan isu di kedai kopi.

“Dari segi perundangan Islam, ia memberi kesan cukup tidak baik kerana perkara yang berlaku itu amat rendah maruahnya. Kita minta ia disiasat dan ditangkap supaya kita boleh tahu apakah motif sebenarnya,” katanya.

Ng Chai Heng yang turut menyokong perkara itu juga berkata, perkara itu perlu dipandang serius memandangkan ia tindakan sengaja yang dibuat kumpulan ‘Datuk T’ yang dianggotai tiga individu berprofil tinggi.

Sinar Harian semalam melaporkan, teka teki mengenai identiti sebenar ‘Datuk T’ yang menayangkan rakaman video aksi seks didakwa melibatkan pemimpin kanan pembangkang kepada media Isnin lalu terjawab apabila bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik mendedahkan siapa lelaki misteri tersebut.

Abdul Rahim berkata, Datuk T bukanlah seorang individu tetapi melibatkan gabungan tiga orang lelaki bergelar Datuk, iaitu beliau sendiri, ahli perniagaan, Datul Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Abdullah.

Dalam kejadian 21 Mac lalu, seorang individu yang menggelari dirinya Datuk T mendedahkan kepada media apa yang didakwa rakaman video salah laku seks pemimpin tertinggi PKR di hotel.

Rakaman berdurasi 21 minit itu menunjukkan individu terbabit mengadakan hubungan seks dengan pelacur asing, dirakam pada 21 Februari lalu.

1 comment:

Anonymous said...

barang siapa percaya pada fitnah dia adalah bukan dar umat Muhammad S.A.W.
Islam akan naik sebagaimana jatuhnya.Umat Islam sedang diuji.