Jul 30, 2009

Bubar DUN Terengganu.

Beranikah Ahmad Said?
Sok sek,sok-sek di Terengganu semakin kedenganra yang kononya Ahmad Said akan membubarkan Dun Terengganu sebelum persidangan ogos ini.
Tindakan ini akan diambil setelah Ahmad Said melihat Mahyuddin dan Hishamuddin lebih percaya kepada beliau berbanding kumpulan pemberotak Umno yang diketuai oleh Rosol Wahid.

Soalannya macamana pula dengan Najib ? PM dilihat lebih berminat untuk bersama-sama kumpulan pemberontak. Kalau tidak demikian , masakan ketika cadangan menteri Kabinet beliau sebaik sahaja menjadi PM, nama Idris Jusoh telah disenaraipendekkan.
Namun nasib Idris Jusoh masih malang, nama beliau masih ditolak.
Kegagalan Najib melantik Idris Jusoh dilihat sebagai satu kemenagan kepada Ahmad Said. Tugas menteri yang hendak di letakkan dibahu Idris Jusoh ialah seorang menteri pusat yang khas bagi menjaga hal ehwal Terengganu.kalau lah hasrat ini terlaksana, sah Terengganu akan mempunayi 2 kepala. Kelam kabut dibuatnya.

Presiden PAS sendiri telah melontarkan harapan agar jentera PAS mesti berada didalam keadaan bersiap-sedia untuk menghadapi kemungkinan pembubaran dun.Pastinya presiden sudah dapat menghidu kemungkinan tersebut.

Bagi PAS samada pembubaran itu berlaku atau tidak, kita mestilah sentiasa berada didalam keadaan bersiap sedia. Tambahan pula selepas PAS Terengganu telah melaksanakan retritnya. Hndaknya janganlah retrit tersebut akan menjadi retorik.

7 comments:

Anonymous said...

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:
Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Hindarilah oleh kamu sekalian berburuk sangka karena buruk sangka adalah ucapan yang paling dusta. Janganlah kamu sekalian saling memata-matai yang lain, janganlah saling mencari-cari aib yang lain, janganlah kamu saling bersaing (kemegahan dunia), janganlah kamu saling mendengki dan janganlah kamu saling membenci dan janganlah kamu saling bermusuhan tetapi jadilah hamba-hamba Allah yang bersaudara. (Shahih Muslim No.4646)

Cina Hitam said...

Ayat jangan lah kamu beri subsidi kepada orang PAS, jangan roboh masjid Bujal tak dak dijumpai pulak ye

Ayiem said...

Nampaknya Anonymous ini rajin juga membuat rujukan hadis,tetapi kenapa takut untuk mengunakan nama sendiri...

Membuat rujukan kepada hadis memang bagus tetapi memahami hadis adalah lebih baik.

Nampaknya Anonymous kena selak leih banyak hadis untuk lebih memahami waqi' dan asbab.

Anonymous said...

Derang pakai ananymous sbb taknak nampak lobang hidong yang besar..satu lagi nak low profile...

Ayiem said...

atau juga mungkin orang yang takut dengan bayang-bayang sendiri....

Anonymous said...

dok takut lagi lau kelas macam mu tuh... gerak tengah tido bangun lagi...

Ayiem said...

Jenis penakut memang gitu,cakap tak takut tapi muka sorok.

Tak pernah berani nak bertanggungjawab pada tulisan sendiri dah masuk kelaas bacul...