Jul 28, 2009

"Nik Abdul Aziz bukan tuan guru yang tulen"

Setiausaha Agung Badan Bertindak Perpaduan Melayu, Hasan Hamzah, berkata sebagai seorang yang dihormati dan diberi kepercayaan oleh masyarakat Melayu, Nik Abdul Aziz sepatutnya tidak boleh mengucapkan perkataan yang bersifat keterlaluan.

"Nik Abdul Aziz bukan tuan guru yang tulen. Kalau beliau boleh keluarkan perkataan 'Pergi Jahanamlah Umno', kita juga boleh kata 'Pergi Jahanamlah Pas'," katanya.

Umno sangat marah bila perangkap mereka terus menerus tidak mengena, selama ini pun bilamasa umno/bn mengiktiraf Tok guru Nik Aziz sebagai Tuan Guru? Kita pun memang tak ingin dan tidak mengharapkan umno memberi pengtirafan tersebut.Kalau mereka terima Tok guru sudah tentu mereka tak lagi berjuang bersama umno.

Jadi kita sikitpun tak pelik bila mereka marah-marah, sebenarnya mereka bukan marah pasal kata-kata tok guru tu, tapi mereka marah sebab perangkap mereka dah makan tuan.
Ulang sekali lagi " Pergi Jahanan Umno".

22 comments:

PAS-PKR-DA'Pigs said...

Tn Guru DAPigs.

Anonymous said...

inilah mulut seorang tuan guru yang puak puak PAS agung2 kan... sedarlah orang2 PAS weh... nak ikut lagi ke?

uminas said...

Biaq pi lah umno..dia sendiri tak suka dengan orang agama..alergik..

pemudacakna said...

Kalau ramai orang Islam pertikai apa yang dikata oleh Tok Guru sudah barang tentulah ada sesuatu yang tidak kena dengan pengucapannya.
Fikirlah dengan iman, Insya-Allah akan nampak kebenarannya.
Wallahua'alam.

SiamangBukit said...

"Nik Aziz musuh Islam nombor 1?" mungkin ada kebenarannya...
Siapa yang belajar ugama iSlam yang benar boleh nampak kebenaran statement yang NA bukan Ulama.

Ayiem said...

Tok guru tulen bagi puak-puak pencacai UM-no adalah C4.

Itulah orang yang dianggap tok guru mereka.

Bagi puak-puak pencacai siapa sahaja yang menentang UM-no bukan ulama,bukan tuan guru bukan ustaz.

Puak-puak pencacai ni tidak pernah merasa betapa jahat dan kejinya UM-no,sebab itu mereka masih lagi enak didalam buaian UM-no.

Bagi mereka yang pernah merasa betapa setannya UM-no yang jahatnya melebihi puak yahudi,maka mereka akan sedar bahawa bersama UM-no adalah suatu kesilapan yang tidak mungkin dapat dimaafkan.

Jenis pencacai nih memang suka ambik berita dari tengah dan terus menghukum.

Anonymous said...

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:
Bahwa ia mendengar Rasulullah saw. bersabda: Sungguh ada seorang hamba yang mengucapkan satu kata (buruk) sehingga ia terjerumus ke dalam neraka lebih dalam dari jarak antara timur dan barat. (Shahih Muslim No.5303)

Ayiem said...

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:
Bahwa ia mendengar Rasulullah saw. bersabda: Sungguh ada seorang hamba yang mengucapkan satu kata (buruk) sehingga ia terjerumus ke dalam neraka lebih dalam dari jarak antara timur dan barat. (Shahih Muslim No.5303

==============================

Siapa boleh nafikan membunuh tidak berdosa?Membunuh adalah dosa besar.

Tetapi siapa boleh nafikan bahawa Nabi SAW terlibat dengan banyak peperangan.Didalam peperangan tentu sahaja ada kalah menang dan ada bunuh membunuh.

Kerana Islam membunuh dapat pahala,terbunuh syahid.

Jadi jangan tafsirkan ayat-ayat Quraan atau hadis mengikut fahaman yang sempit.

belajarlah lebih mendalam lagi.....

Anonymous said...

buat ayiem...
bercakap sedap... MAXIS tu hak sape? mu tolong sape tu weh? nak cakap biar sama dengan perbuatan... base bodo...

Anonymous said...

Apa yang jahat.....

Anonymous said...

berapa orang musuh yang nabi bunuh?

Ayiem said...

Maxis hak saper? apa punya banggang sangat manusia nih?Abis ko pakai line apa?celcom? digi?

Ko makan apa?nasi? meggie?

Ko minum apa?oveltine?milo?susu?

Hak saper semua tuh?

Beli kat kedai melayu ke kedai cina ke kedai india?

apa lah jenis banggang punya manusia?

Buat yang bertanya,berapa ramai Nabi SAW bunuh tuh aku nak jawab cam nih je,sebab soklan tuh terlalu bodoh.

Jumlah yang syahid dari pihak Islam adalah kerana mempertahankan Islam.

Yang mati kerana menentang Islam adalah dibunuh didalam peperangan yang Nabi SAW sertai dan Nabi SAW sendiri pernah sampai patah gigi.

Lain kali pakai pala hotak nak tanya,jangan kemukakan soklan bodoh.

Pembela said...

Orang Melayu belum tentu Islamnya,yang solat pun belum tentu syurga.

Mengaku Islam dengan mengamalkan Islam adalah 2 perkara yang berbeza.

Aku setuju bahawa peperangan banyak berlaku semasa Nabi mengembangkan Islam dahulu,kerana peperangan adalah tuntutan dan mempertahankan Islam itu adalah wajib.

Bila berlaku peperangan,tentu sahaja ada yang membunuh dan terbunuh.

Jadi tidak timbul soal berapa orang yang Nabi bunuh,kerana Nabi memang turut serta didalam peperangan itu,bermakna Nabi merestui perkara itu,iaitu peperangan.Bahkan Nabi lah yang menyusun strategik peperangan.

Anonymous said...

nampak pakai kopiah tu akhlak molek... cis dok padan dengan pakai kopiah akhlak dok jadi mana.. ni lah perangai orang islam yang merosakkan islam.. orang pandang islam tu dok molek kerana orang macam awaklah....

Ayiem said...

Manusia bodoh memang kena layan cara bodoh,jenis pencacai memang kena layan cara pencacai,sebab jenis pencacai nih jenis yang tak de otak.

Pembela said...

Biasa la bila pencacai kehabisan hujah,itu je lah yang mampu dipikir buat masa tuh hahahahahaha.

Pencacai dah pening.

Ayiem said...

kekeke betul tuh pembela,memang biasanya gitu ler bila kehbisan hujah.....

Anonymous said...

kata nak ikut nabi... adakah nabi wat gitu? umat nabi mohamad ke gitu?

Anonymous said...

tengok muka kenal dah orang PAS ni.. tadok seri langsung muka dia... gitulah kebanyakkan muka orang PAS.. hitam.. pulak tu tadok seri.. tadok nur....

Ayiem said...

Muka yang diagung-agungkan oleh pencacai ialah muka cam najib,penuh berseri-seri cam bom tengah meletup....

Pembela said...

Agak-agak muka Mat Said dan Muka Deris Jusoh ada seri ke?

Aku rasa kalau tengok muka Zamberi Kadiaq Kudeta mau pengsan.

Anonymous said...

kalau muka dah keruh tu pikir pikir la... rajin berwudhu zahir dan batin.. barulah jernih semula...