May 1, 2010

Palanivel dan Ezam kenapa bukan Ibrahim Ali


Kelihatan Ibrahim dengan berucap didalam satu demo, disamping beliau ialah krektor Najib, Ibrahim sedang mengutk dan memaki-maki Najib dalam demo tersebut.


Salam blogger.

Ezam Mohd Nor dan Palanivel telah dilantik sebagai senator. Jadi senator ni seronok, ada status YB, kemudahan sama dengan ahli Parlimen, cuma tiada kawasan parlimen yang dijaga.

Ibrahim Ali juga YB tapi dia ada tanggujawab atas kawasanya parlimenya. Selain itu dia merupakan presiden Perkasa malaysia. Saya tidak tahu apa fungsi Perkasa, apa tujuan ianya ditubuhkan. Perkasa itu sendiri dilihat disertai oleh barang-barang reject Shop umno.

Ezam dapat senator free, YB Ezam akan masuk dewan negara, palanevel pula akan dilantik sebagai timbalan menteri. Sekiranya betul Palanivel dilantik sebagai timblan menteri ini bermakna satu kejayaan besar Mic. Namun Mic tidak berpuashati, tak kan dah lama jadi tibalan menteri kali ni timbalan lagi.

Bagaimana pula dengan Presiden perkasa ? Beliau dah round Malaysia, lancar sana, lancar sini, demo sana , demo sini. Mahathir pun baru-baru ini dah angkat nama perkasa kerana berjaya menarik undi melayu di PRK Hulu Besut. Tiada diketahui statistik mana yang diambil Tun Mahathir semasa membuat kenyataan tersebut dan sekaligus memperlihatkan bahawa Umno sudah gagal dihati melayu , begitu ke? Sebenarnya mahathir mahu Ibrahim dilonjakkan. Dulu selepas lompat dari S46 Mahathir pernah memberi jawatan kepada Ibrahim sebagai Setiausaha Kementerian selama 2 minggu, kerana selepas itu parlimen dibubarkan dan pilihanraya umum seterusnya Ibarahim bertanding atas tiket BN, tewas. Untuk maklumat Ibrahim Ali tidak pernah menang di Parlimen Pasir

10 comments:

duluPas said...

Maaf Puan CT, menyimpang jauh tajuk tapi ini cerita berkenaan RUNTUH yang menjadi kegemaran puan, adakah puan ingin menulis tentang nya nanti?

KELAKAR!!! Siling DUN PPinang roboh semalam
***********************************
Ayo yo ... ha ha ha ... tapi jangan salahkan Samy Velu la. Kontraktor kroni LGE mana yang makan pula?

Sebahagian dari siling dalam bilik persidangan DUN Pulau Pinang runtuh semalam. Punca keruntuhan itu masih belum dapat disahkan lagi.

Persidangan Dewan Pulau Pinang dijadualkan perasmian pada Isnin Mei 3hb 2010 oleh Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri terpaksa ditangguhkan. Persidangan sepatut diadakan pada April 19hb tetapi tertangguh kerana TYT Yang Dipertua sakit dan sedang mendapat rawatan hospital. TYT hanya discharge pada 29/4/10.

Sehingga kini kerajaan negeri masih belum membuat keputusan berkaitan persidangan DUN. Ada ura-ura untuk diadakan persidangan di bangunan Dewan Sri Pinang yang terletak berhampiran tetapi perubahan tempat mesti diwartakan terlebih dahulu.

Pihak pengurusn memaklumkan CM akan datang melihat keadaan dan buat keputusan.

Kerja pemulihan ditaksirkan terpaksa dibuat dalam tempoh 2 hari cuti untuk persidangan atau ditangguhkan sehingga kerja baikpulih siap. Untuk makluman, projek pemasangan siling ini baru selesai kira-kira setahun yang lepas di bawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat.

Kalau dahulu DAP khususnya Lim Kit Siang membuat pelbagai tuduhan, andaian dan menjenakan Samy Velu, JKR dan kerajaan semasa berlaku siling roboh di Parlimen, kini kita pulangkan buah keras kepada Lim Kit Siang.

You are no better, racist Chingkie!!!

Kami menuntut satu Surahanjaya Diraja ditubuhkan untuk menyiasat samada pemberiaan kontrak telah dibuat dengan telus dan samada ada campurtangan pihak ahli politik dalam proses tender.

Setahu kami, Ketua Menteri adalah penentu dalam Jawatankuasa Tender, satu amalan yang tidak dibuat di zaman BN. Dipercayai Ketua Menteri mengamalkan banyak kesalahan dalam proses tender apabila kroninya tidak menang tender dan delay keputusan setiap kali kroninya kalah.

DUN ini baru saja siap dibuat renovation oleh kerajaan PR DAP PPinang dan telah menelan belanja RM500,000.

Kami menuntut satu laporan SPRM dibuat ke atas Jawatankuasa Tender kerana amalan rasuah di peringkat Jawantankuasa sudah lama jadi bualan ramai.

Kami percayai ada pihak tertentu dalam kerajaan bawah telunjuk kerajaan DAP telah tidak mengikut spec, ada ketirisan hingga bawah standard, kemungkinan amalan rasuah, dll.

Sila hebahkan.

Nampaknya suratkhabar mainstream termasuk NST dan The Star sudah mula cuba pro Pakatan dengan menutup kes ini.

Sumber: the Unspinners

Cekik said...

"Palanivel dan Ezam kenapa bukan Ibrahim Ali"


Jawapannya puan, Ibrahim Ali itu dah Ahli Parlimen, mengapa pula perlu dilantik menjadi Senator?

Berlum berlaku dalam sejarah ahli parlimen yang dipilih menang bertanding dilantik pulak menjadi senator yang tidak terpilih!


Hmmmm....tajuk ini memang songsang!

10budakputih said...

woittt dia punya maksud kalu, itu dua orang sudah dapat habuan...ibrahim ali kalu belum dapat habuan...aciii ayooo tamby tarak faham ka???? bukan lantik senator budus,,,,,lu baca lagi sekali tentu fahamnya

Anonymous said...

bukan Hulu Besut tapi Hulu Selangor

Anonymous said...

10budakbodoh,

Ezam ahli UMNO, Palanivel budak BN, Ibrahim Ali bukan UMNO bukan BN macam mana Najib nak bagi habuan!

Bukan maca PAS, jadi blogger pun masyuuk 4juta beb!

Lain la Ibrahim tu masyyuk UMNO, atau jadi blogger UMNO kutuk Nik Azis....budus bin bahlol.

Anonymous said...

Ari ni ujang dok?...alhamdulillah..sejuk sikit cuaca....

Anonymous said...

SAYA NAK PESAN KAT PUAN CT KAY SUPAYA BAGITAU KAT PETUGAS YANG KONONNYA PEJUANG ISLAM KAT KUALA BERANG .. JANGAN TAMPAL POSTER CERAMAH MERATA RATA.. MINTAK DENGAN TUANPUNYA BANGUNAN DULU.. BARU LAH ISLAM NAMANYA.. KE TOK GURU TAK AJAR...

Anonymous said...

SAYA NAK PESAN KAT PUAN CT KAY SUPAYA BAGITAU KAT PETUGAS YANG KONONNYA PEJUANG ISLAM KAT KUALA BERANG .. JANGAN TAMPAL POSTER CERAMAH MERATA RATA.. MINTAK DENGAN TUANPUNYA BANGUNAN DULU.. BARU LAH ISLAM NAMANYA.. KE TOK GURU TAK AJAR???

KasimbabaGaong said...

pesan pada umno dulu jangan berak merata-rata, tampal poster tu kira ok lah lagi ni tidak kencing dan berak merata- rata. Kalau awak tak faham tolong YB Zawawi awak tu, tentu dia faham dan dia kata jangan layan lah...sebab dia tahu benda tu kena atas batang hidung....cool beb cool dont hot okay.

Anonymous said...

ok apa? islam ke lagu tu.. mintak pun tidak.. main tampal je... bangunan ada tuan la bro... tok guru aji hadi ajar lagu tu ke?? memang ye aajar tu...