Apr 7, 2010

Blog Unit Komunikasi (UKOM) salah maklumat

Blog milik unit komunikasi Kerajaan Terengganu, sebuah agensi dibawah pejabat MB, Pengarahnya adalah Setiuasaha Akhabr MB sdr Rosli Zakaria,bekas kakitangan NST, telah memberi maklumat yang salah.

Ketua Pembangkang sebenar bagi DUN Terengganu adalah Adun Manir (Harun bin Taib)

5 comments:

Anonymous said...

Johari said...
Kesan daripada sumpah mubahalah Saiful, solat hajat oleh penyokong-penyokong Anwar, kebenaran telah ditunjukkan oleh Allah Subhanahuwataala bagi mereka yang mahu melihat.

1. Kegagalan rancangan mengambil alih kerajaan melalui pintu belakang pada 16 Sept. 2008.

2. Jatuhnya kerajaan PR negeri Perak kerana dua orang ADUN dari PKR keluar parti dan menjadi wakil rakyat bebas.

3. Tiga AP dari PKR keluar parti dan menjadi AP bebas dan seorang dipecat. Mereka telah membuka pekong Anwar Ibrahim tentang rancangan 16 Sept 2008 yang penuh dengan pembohongan sehingga melibatkan YDP Agong, Ketua Angkatan Tentera, Ahli2 Parlimen dari BN dan Timbalan Speaker. Semuanya adalah pembohongan belaka.

4. Akibatnya hilang majoriti kerusi PKR di Dewan Rakyat. Sepatutnya Anwar bukan lagi menjadi ketua Pembangkang kalau berdasarkan demokrasi. Jawatan itu patut disandang oleh Lim Kit Siang.

5. Penangguhan demi penangguhan perbicaraan liwatnya adalah satu bencana kepada Anwar sebenarnya. Tiap kali ia ditangguhkan semakin jelas kepada rakyat bahawa Anwar bersalah. Tak perlu hakim jatuhkan hukuman, rakyat sudah dapat menilainya.

6. Orang yang yakin dirinya benar pasti hendak perbicaraan dijalankan dengan segera supaya dapat dibersihkan namanya di mahkamah. Lihat sahaja Saiful. Dia mahu perbicaraan disegerakan supaya dapat dibuktikan kebenaran tuduhannya.Apa yang berlaku terhadap dirinya adalah benar semuanya.

7. Anwar lari ke kedutaan Turki apabila Saiful membuat laporan di balai polis adalah satu sifat tidak bertanggungjawab.

8. Kemudian menuduh bahawa nyawanya terancam sebab itu dia mendapatkan perlindungan di kedutaan Turki adalah pembohongan yang nyata. Sampai ke hari ini Anwar bebas pergi ke mana-mana didalam negara, malah ke luar negara juga dia tidak diganggu.

9. Meminta-minta pertolongan negara asing untuk turut campur dalam kes liwatnya adalah satu perbuatan yang sangat hina sebenarnya.

10. Mana ada kes dalam dunia yang dibela oleh lebih dari 10 orang peguambela. Dalam pada itu takut juga untuk menghadapi perbicaraan.Senjatanya tangguh, tangguh, tangguh dan tangguh. Dan lebih 20 kali.

11. Yakinlah kalau Anwar di pihak yang benar bila dicabar untuk bersumpah dia pasti akan melakukannya bukan sekali bahkan berkali di seluruh masjid di negara ini. Bukan itu sahaja dia akan panggil media asing untuk merakamkannya.

12. Dan akhir sekali pasti dia minta supaya mahkamah menyegerakan perbicaraannya untuk membuktikan kebenarannya.

13. Dan pasti jalannya ke PUTRAJAYA cerah.

14. TETAPI SEKARANG JALAN MENUJU KE SUNGAI BULUH YANG KELIHATAN SANGAT CERAH.

March 31, 2010 2:22 PM

Anonymous said...

Blog ctkays yang merapu jer tulis maklumat, dalang bahasa tranung bahang rambangg,bollok wok dan tungging nyorr....kalu hok orang laing sdak ngat bollog lah mnder lahh...cekidaut..:http://www.terengganu.gov.my/maxc2020/portal/cms/orange/index_news.displaynews.php?fromfile=index.php&counthit=1&newsid=1482

Anonymous said...

Blog ctkays yang bahang rambang, bollok wok, tungging nyor dan perkataan yg sama waktu dgnnya....cekidaut: http://www.terengganu.gov.my/maxc2020/portal/cms/orange/index_news.displaynews.php?fromfile=index.php&counthit=1&newsid=1482

Anonymous said...

doh ketua pembangkang sakit, sakit kenalah ganti ketua pembangkang, betul doh tu...yg dok belebong tu bakpa... ctkay's ni dasar merapu....kena minta maaf lah pulok tuuu ...

Anonymous said...

kalo blog ct kay baha rambang, watpe mu baca blog nie... sebab jawapannya sikap dengki yang ada dalam diri manusia..