Apr 24, 2008

Salam Permulaan

Assalamualaikum,
Apa Khabar rakyat Malaysia, apa khabar orang Terengganu, apa khbar semua blogger, apa khabar MB Baru Terengganu, apa Khabar exco-exco baru, apa khabar adun adun Terengganu, apa Khabar Idris Jusoh, Apa Khabar Rosol Wahid, apa Khabar din Adam, apa khabar semuanya?
Salam perkenalan dari saya, melihat bertapa kurangnya kaum hawa yang menjadi blogger politik, dari dorongan hati suci, lahirlah hasrat untuk menulis menambah kehangatan suasana politik malaysia, kususnya politik Terengganu yang masih bercelaru.

Saya menyatakan politik Terengganu ini bercelaru kerana telah terpahat dalam sejarah politik Malaysia di Terengganu darul Iman inilah telah wujud pembangkang didalam Kerajaan.
22-10= 12, ye 12 orang adun BN ini yang tidak terpilih sebagai exco akan menjadi Pembangkang didalam Kerajaan Terengganu.Di Ketuai oleh YB Datuk Rosol Wahid Adun Ajil,diikuti oleh YB Din Adam Adun Bukit Besi sebagai timbalan ketuanya.Penasihat kepada Pembangkang dalam kerjaan ini, tak lain dan tak bukan mantan MB Dato' Seri Idris Jusoh.

Episod penolakan kem 22 terhadap perlantikan Dato' Ahmad Said, tidak berkesudahan dengan perlantikan 10 orang exco,12 lagi sudah semestinya berdiri di belakang Idris Jusoh selaku ketua Perhubungan Umno,kerana diberitakan wang ihsan dana Khas Persekutuan akan disalurkan melalaui perhubungan Umno Negeri, ini bermakna pengaihan dana khas akan kembali seperti tahun 2000 ketika zaman pemerintahan PAS.

Sama-sama kita tunggu dan kita lihat pada persidangan pertama DUN Terengganu penggal ke-12 yang akan bermula 5 Mei 2008 ini.

YB D Rasol dan Din Adam telah menyerahkan banyak soalan kepada kerajaan negeri.
Kita lihat kita tunggu.Hampir pasti pula, mantan Timbalan Menteri Kewangan Dato' Tengku Putera Awang yang juga ketua Umno Bahagian Hulu Terengganu akan dilantik sebagai Yang Dipertua DUN Terengganu.Umum sangat mengetahui bahawa Tg Putera dan Rosol Wahid sangat tidak akrab dan bermusuhan yang amat dasyat.
Suasana bergini semestinya tidak berulang lagi

bersambung..........

No comments: