Nov 23, 2010

Patung Naga di Pulau Warisan ?

Satu sumber memaklumkan bahawa kerajaan negeri Terengganu akan meletakkan 2 ekor Patung naga di Pulau Warisan , kg Cina yang baharu saja siap dibina.


Dua ekor patung tersebut dikatakan bernila RM500,000 (setengah juta). Kita tunggu dan lihat apa kesudahanya.


Sebagai rekod, sebelum ini kerajaan PAS Terengganu telah membuang Patung penyu di Bulatan Ladang. Walaupaun dizaman pemerintahan BN sebelum itu yang diterajui oleh Wan Mokhtar Ahmad, Mufti Negeri Terengganu telah mengeluarkan fatwa tentang haramnya patung penyu tersebut namun kerajaan BN tidak mampu bertindak.


Kini selepas Patung penyu itu dibuang nung jauh ke laut Cina Selatan, tetiba 2 ekor patung naga pula telah berada di Kuala Terengganu, tempat sebenar hendak diletak belum disahkan lagi, namun dilaman sosial facebook seorang aktivif umno Terengganu ada membincangkan perkara ini.

4 comments:

Anonymous said...

salam tuan blog,ambe ada nampak patung naga tu dkt sebuah bgkel besi area Pengadang Baru (kalu x silap).x tau plok nk letak di pulau warisan. Apa tindakan kita ye...??

pasdungun said...

ye..saya juga pernah tengok naga tu dekat pengadang baru..

Anonymous said...

Patung sutung di Marang guana crita...kalu di Kelantan nuu..patung tido dgn patung dirri cacang ( terbaru) tu guana pulopp...patung tido dgn patung cacang tu siap org buat nyemboh lagii ( Syirik )...kalu org ngisak tu dadah ork paling berak skali ( morfein ) bukang level daung2 ketung ngn ganja...msa islam bertapak di mekah nabi telah memusnahkan byk patung2 yang berada dikeliling kaabah..berat lagi kalu nok crita...sapa2 sining ork leh backup posting penawarrinduku utk komeng...pastikan komen anda tu bernas...bukangnya sya nak menyokong pembinaan patung. cthnya gining ahh...kalu diri sendiri pong buat sohbeng nok cita la kebrukan org laingg....tgk dlu mnder lang kaing sdiri dari tgk kaing org laing....

Anonymous said...

http://skypin.tripod.com/lancong/lan27.html

Kedua terbesar didunia