Jul 1, 2010

Umno Kena Cermin diri.

Apabila PKR membuat keputusan menggantikan YB Azmin Ali sebagai Ketua Perhubungan Selangor dari TS Khalid Ibrahim maka adalah pula sigila talak mengeluarkan kenyataan mengkritik tindakan tersebut.

Mereka memperlekehkan TS Khalid kononya menerajui kerjaan tanpa kuasa politik.Malahan lebih parah lagi ada yang menggelarkan dengan gelaran satu kapal dua nahkoda.

Umno perlu tempah cermin besar besar dan bawa ke Terengganu. Letakkan di tengah-tengah stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, jemput rakyat jelata untuk sama-sama tengok dalam cermin tersebut. Lihat siapa MB di Terengganu dan lihat pula siapa ketua perhubungan Umno di Terengganu.? siapa? bukan setakat itu saje, di Besut pula umno seolah-olah ada badan perhubunganya sendiri disana yang terus berurusan dengan umno Pusat.

Lain kali harap harap sebelum membuat kenyataan lihat lihat lah disekeliling.
Cukup hanya setakat itu sebagai permulaan saya kembali menulis.

4 comments:

Anonymous said...

SAKIT ITU ADA RAHMATNYA... KALAU X SEDAR LAGI GAK X TAU LA.... insafla....

Anonymous said...

tolongla bagitau kat pengurusan PAS tu.. jangan tampal di bangunan orang pemberitahuan ceramah tu.. biar gak beradab ckit.. islam ajar macam ni ke?????

Anonymous said...

tak pyoh bgtau lah memang orang PAS gitu jenis dok reti agama.

Anonymous said...

Buat cramah pung depan pasar yang tak di buka lagi....ader tebeng plastik kuning tidok diberi masuk lagi...kalu rosok ke..hilang barang dalam tu ke untuk kijer2 kontrak buat pasor tu...sapa nok jawab...kalu delay projek tu salahkan kerajaan...saya ning dok mana2 parti pong...tapi mnder saloh tu saloh jugak....sambil ceramoh sambil isap rokok...sambil angguk2...sampah sarap merata2...yang jadi mangsa mok cik kutip sampah...walaupun mok cik tu diberi gaji sekurang2nya kesian ke mok cik kutip sampah....biasanya mokcik2 ning orang susah2..kalu senang lenang dok kijer camtu...bukannnya nok membantu tapi koho menyusahkan orang....Khutbah power point tok dipasang minggu ning...mungkin sibuk buat persediaan kot?....kalu tempat orang berbunying khutbah multimedia tak dipasang....kursus Pengurusan Masjid mungkin akan meningkatkan lagi mutu perkhidmatan masjid kita ning..walaupon tok sehebat masjid Ghufron..sipi2 pon jadi dohh....moga diambil manfaat...Fikir-fikirkanlah mana baik mana buruk....Wallahhualam.