May 6, 2010

Najib akan layan PERKUASA ?

Berita Harian keluaran hari ini meyiarkan rencana mengenai permintaan PERKASA dalam MEB.


Seperti biasalah,sinonim dengan PERKASA,PERKASA meminta supaya Perkara 153 diterapkan dalam MEB,meletakkan kuota dalam pengagihan kekayaan negara mengikut kaum dan banyak lagi yang bersifat perkauman.


Dengan gagasan 1Malaysia yang telah diumumkan PM Malaysia,mahukah agaknya PM Malaysia menurut apa yang dimahukan persatuan radikal PERKASA ini(ahahahahahaa jangn hentam sama saya ah).


Tambahan lagi,dalam rencana tersebut,wujudnya juga perkataan rasuah.Adakah PERKASA cuba menyatakan bahawa sebelum ini,memang berleluasanya rasuah dalam DEB.Persoalannya,siapakah yang memberi dan siapakah yang menerima?Fikir-fikirlah sendiri.Apa boleh buat,YB Senator Ezam pun tidak mampu membanteras rasuah(ahahahahahaha).


Apa-apa pun,DEB masih dalam perbincangan.Apa-apa pun boleh berlaku.Jikalau PM Malaysia menuruti permintaan PERKASA,mengamuklah rakan-rakan lama UMNO iaitu MIC dan MCA,jikalau tidak,PERKASA melalui pengerusinya,iaitu MP Pasir Mas pasti mengamuk.Maklumlah,PERKASA ini manja sedikit.Buat malu kaum sahaja.


Apa pun juga,masih belum dilihat keihkhlasan PERKASA untuk membasmi kemiskinan,terutamanya kemiskinan kaum Melayu dan Bumiputera,apa yang pasti mereka ini cuma melakukannya untuk politik.Maklumlah,pengerusinya sendiri tidak berparti,asyik berpindah randah.(ahahahahaha).Hal ini kerana,apa yang diminta bukan bersifat memberi kemudahan kepada semua rakyat,tetapi kepada sesubah golongan,iaitu usahawan(bisnesman,kontraktor,blah blah blah blah).

No comments: