May 18, 2008

NOSTALGIA AHMAD SAID & ROSOL (KISAH SAHABAT SEJATI)

Sejak dilantik menjadi Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said banyak belajar daripada kesilapan Idris Jusoh dalam melaksanakan tugas sebagai MB. Dan antara tugas yang kini rancak dilaksanakan ialah membersihkan ‘kotoran’ Idris Jusoh dalam pentadbiran negeri.

Ramai menganggap perlantikan Tengku Putera sebagai Speaker DUN Terengganu adalah sebagai balasan atas sokongan beliau kepada Ahmad Said semasa menerima asakan Pak Lah-Idris-Rosol ketika krisis perlantikan MB. Lantas menyepikan ADUN-ADUN derhaka (Idris-Rosol-Din Adam) dalam sidang DUN. Dan selepas ini tidak mustahil penyokong Ahmad Said akan dianugerahkan pelbagai jawatan dan projek. Jawatan di TDM, EPIC, Ladang Rakyat dan sebagainya termasuk T-Best (penganjur Moonsun Cup) menggamit mereka.

Sudahlah jatuh ditimpa tangga, kaki pulak patah - perumpamaan aku untuk trio retro (Idris-Rosol-Din Adam) yang pasti terkenang akan persahabatan mereka dengan Ahmad Said ketika sama-sama menghentam ADUN PAS ketika tiap kali sidang DUN suatu ketika dahulu.

_______________________________________________________

No comments: