May 29, 2008

Ezam tidak rasuah tapi......



LAFAZ SUMPAH DENGAN MENJUNJUNG KITAB SUCI AL-QURAN

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI,

1.Saya bersumpah dengan nama Allah bahawa dakwaan saya tentang kewujudan dana USD 250,000 iaitu sekitar RM 1 Juta yang diuruskan kemasukannya ke Malaysia oleh Sdr Mohamad Ezam Mohd Nor melalui Tambak Johor pada tahun 1999 adalah benar dan bukan cerita rekaan.

2.Saya bersumpah dengan nama Allah bahawa dakwaan saya tentang dana RM 300,000 yang diterima oleh Sdr Ezam daripada bekas Ketua Pemuda Terengganu pada tahun 2000 adalah benar.

3.Saya bersumpah dengan nama Allah bahawa Sdr Ezam pernah memaklumkan kepada saya tentang dana RM 3 juta yang baru diterima oleh YB Sdr Azmin Ali.

Saya bersumpah dengan nama Allah bahawa jika ketiga-tiga dakwaan saya di atas tidak benar, maka saya rela Allah turunkan bala ke atas diri saya.

Saya juga turut mengakui bahawa ketiga-tiga dana ini tidak pernah di masukkan ke dalam akaun Pemuda KeADILan Malaysia ataupun akaun Parti KeADILan Nasional.

Petikan diatas adalahsumpah Lokman Nor Adam- Bekas Pimpinan Muda Keadilan ketika berkrisis dengan Ezam dan membawa kepada beliau di pecat dari KeAdilan.

3 dakwaan terhadap Ezam Mohd Noor ini belum lagi terlerai, sehinggalah kini beliau telah menyertai Umno.

No comments: