May 16, 2008

Kembali kepada ajaran islam sebenar.

Berapa banyak Melayu Islam yang tak tahu mengucap dua kalimah sahadah? Mengaku Melayu Islam tapi tak takut melakukan maksiat. Ada pula Melayu yang dah tak mengaku Islam. Ini salah satu punca bangsa ini akan musnah.
Berapa banyak yang tak takut meninggalkan solat? Solat tu tiang agama, Melayu Islam dah berani ingkar suruhan Allah. Jati diri Melayu Islam runtuh bila tidak mengerjakan solat. Macam mana nak pertahankan Melayu kalau Islam dalam dirinya dah ditinggalkan, maka wang dan harta adalah segalanya sehingga lupa maruah bangsa, agama dan negara dah tergadai.
Bila solat berani ditinggalkan, tak kan nak berpuasa pula. Melayu Islam sekarang ni dah tak hairan bila melihat Melayu Islam yang lain makan di khalayak ramai. Bangsa lain pun tahu puasa ramadhan wajib bagi umat Islam, tapi kenapa langgar perintah Allah. Undang2 Allah berani dilanggar, tak hairan kalau undang2 sekarang akan digubal supaya mudah Melayu Islam hancur.

Wang berbilion, mahligai indah, emas berkati masih lupa nak tunaikan zakat. Melayu Islam yang kaya semakin kaya, entah punca pendatan halal atau tidak, yang miskin akan terus cium kaki yang kaya. Bangsa sendiri sanggup ditindas dan diperbodohkan.

Berapa ramai yang telah menunaikan haji, sehingga berkali-kali dan tak cukup dengan umrah berkali-kali. Tapi masih hulur wang untuk dapat projek. Bangsa ini akan musnah, percayalah...

Kembalilah kepada ajaran Islam sebenar.....

No comments: