Jun 27, 2008

Betulkah begitu di Hulu Terengganu


Baru-baru ini, seorang adun bekas exco telah membuat kenyataan akhbar bahawa beliau tidak akan menentang ketua Bahagian Umno Hulu Terengganu dalam pemilihan Oktober ini.Menurut adun bekas exco itu lagi, beliau telah menasihatkan penyokong beliau diseluruh bahagian Hulu Terengganu agar tidak mencalonkan beliau dalam pemilihan tersebut.

Adun bekas exco ini telah mendahului ketua bahagian ketika membuat kenyataan akhbar, sememangnya adun bekas exco ini dilihat "Gila Glamour" kerana sejak melepaskan jawatan sebagai setiausaha Perhubungan Umno Terengganu, beliau dilihat hari-hari membuat kenyataan media didalam akhbar Sinar Harian , malahan mengatasi Menteri Besar atau Yang DiPertua Dewan Undangan Negeri.

Benarkah apa yang dinyatakan oleh adun bekas exco itu , keputusan diambil kerana menghormati saranan dato' Ahmad Said supaya tiada perlawanan dalam bahagian? Bukan kah sebelum ini beliau menyedari kekuatan beliau sebagai Adun tidak mampu untuk menggugat Yang Dipertua DUN? Malahan beliau merancang agar Ahli Parlimen Hulu Terengganu supaya melawan Ketua Bahagian.

Setelah menyedari perancangan adun bekas exco itu, Ketua bahagian Hulu Terengganu telah mengambil jalan selamat dengan merancang agar YB Rozi Mamat adun Telemong yang juga exco melawan adun bekas exco itu .

Selepas beberapa minggu mebuat kajian dan tinjauan, tenyata adun bekas exco akan ditewaskan dengan mudah oleh Adun Telemong, maka adun bekas exco telah mencadangkan agar tiada pelawanan dalam mesyuarat agong Perwakilan umno Hulu Terengganu.

Itu hanya cadangan beliau selepas merasakan kedudukan beliau sebagai timbalan ketua Umno Hulu Terengganu sudah tidak selamat, malahan menurut seorang exco Pemuda Umno Bahagian yang berasal dari kampung Gaung, sehingga kini sah jawatan timbalan ketua akan dicabar,Menurut beliau lagi, tidak timbul lagi untuk mengelak dari pepecahan , kerana umno hulu Terengganu telah berpecah angkara perbuatan adun bekas exco itu.

Sementara itu seorang guru, juga exco pemuda umno Hulu Terengganu, dengan yakin menyatakan bahawa dengan tersingkirnya adun bekas exco itu dari Jawatan timbalan ketua Bahagian Hulu Terengganu, akan mengembalikan semula kesolidan umno Hulu Terengganu.

Ingat-ingatlah.....

No comments: